Cum folosesc adolescenții Google Docs ca să fenteze profesorii

de: Florin Cașotă
15 03. 2019

Google și-a dorit să aibă o rețea socială și un serviciu de mesagerie. Atât Google Plus, cât și Allo au fost un eșec. Google Docs ar putea fi soluția câștigătoare.

Google Docs ar putea fi aplicația Google pe care milioane de adolescenți ar putea să o folosească să comunice între ei. În vremurile când nu existau telefoane mobile comunicam în clasă prin trimiterea de bilețele. Nu era cea mai bună metodă, dar doar asta aveam.

Echivalentul din prezent al acestui obicei este Google Docs, editorul de text al companiei americane.

Google Docs a devenit una dintre cele mai populare aplicații Google în rândul adolescenților, însă nu neapărat pentru abilitatea aplicației de a edita texte, ci pentru că le facilitează comunicarea la clasă.

Google Docs are o funcție de chat (mulți profesori nici nu sunt conștienți că există așa ceva) și adolescenții o folosesc pentru a vorbi între ei, dar apelează și la funcțiile de lucru colaborativ ale aplicației. Prin Google Docs mai multe persoane pot adăuga și șterge text în același document. Astfel, lucrul în echipă este încurajat și profesorii pot vedea la ce lucrează în timp real.

Cei de la The Atlantic au descoperit că adolescenții își fac documente la începutul zilei, le distribuite în grup și comunică în scris, apoi acele documente sunt șterse la finalul zilei. Alte documente persistă și fiecare contribuitor are desemnat un anumit font de text. Astfel, adolescenții pot comunica în acele momente când trebuie să-și pună deoparte telefoanele mobile.

În același timp, atunci când stai în Google Docs poți da impresia că lucrezi. Bineînțeles, acest lucru este valabil în Statele Unite unde tot mai multe școli pun la dispoziție laptopuri Chromebook studenților. Astfel, fiecare elev are un laptop în față care poate fi utilizat pentru a vorbi cu ceilalți.

De exemplu, profesorii pot face un plan de lucru într-un document, iar pe marginea acestuia elevii pot comenta. Numai că elevii nu vorbesc despre ce se predă la oră, ci despre ce vor. Dacă profesorul se apropie de laptop pentru a vedea ce se discută studenții pot apăsa pe butonul „resolve” și întreaga discuție dispare.

Discuțiile pe Google Docs pot continua și acasă și astfel adolescenții se prefac că-și fac temele.